Psst! Vill du fortsätta att fylla i ditt uppdrag?

Det är bara några få saker kvar att fylla i, innan du kan få upp till 5 offerter från våra tjänsteföretag. Det är helt gratis att använda vår tjänst!

Bild på tjej med headset

Vanliga frågor och svar

Vi finns här för att hjälpa dig

Uppdragsgivare
Företagskund
Dorunner är en förmedlingstjänst som förmedlar uppdrag mellan uppdragsgivare och våra företagsmedlemmar. Dorunner har 15 000 anslutna företag runt om i hela Sverige. Våra företag jobbar t.ex. inom renovering, ombyggnad, tillbyggnad, måleri, el, flytt, städ men även med redovisning och som arkitekter.
Du skickar in en beskrivning av ditt uppdrag genom att fylla i vårt formulär. Genom formuläret får vi en förståelse för ditt uppdrag och matchar ihop ditt uppdrag med företag som kan hjälpa dig. Du får upp till fem offerter från våra anslutna medlemsföretag och kan enkelt jämföra pris och omdömen. Du väljer sedan vilket företag du vill gå vidare med.
Du skapar enkelt ett uppdrag genom att fylla i vårt formulär.
Beskriv ditt uppdrag noggrant och bifoga gärna bilder på vad du behöver hjälp med. En bra beskrivning av uppdraget skapar rätt förutsättningar för företagen att ge dig en bra och korrekt offert.
Att skicka in uppdrag via Dorunner är gratis.
De flesta av våra kunder blir kontaktade av olika företag inom ett par dagar. Därefter bestämmer du tillsammans med företaget när uppdraget ska genomföras.
Du behöver inte anlita något av de företag som kontaktat dig med en offert. Men meddela gärna företagen att uppdraget inte längre är aktuellt eller att det gått till någon annan.
Vi förmedlar en första kontakt mellan dig och företagen som är intresserad av att hjälpa dig med ditt uppdrag. Ofta är det dock svårt för företagen att lämna ett kostnadsförslag utan att komma ut och göra en bedömning på plats.
Välj den leverantör som du har mest förtroende för. Se till att bilda dig en uppfattning genom att kolla referensuppdrag och läsa omdömen. Dubbelkolla även så att företagen har rätt certifikat, licenser och försäkringar som krävs för jobbet. När du känner dig trygg i ditt val, se också till att skriva avtal.
Vi har omkring 15 000 företagsmedlemmar som är verksamma inom en rad olika kategorier och spridda över hela landet. Du kan här t.ex. hitta rörmokare, plattsättare, elektriker, flytthjälp, städhjälp, takläggare, målare, arkitekter, jurister, ekonomer, golvläggare, plåtslagare för att nämna några.
För att få bli medlem hos oss måste företagen genomgå en kontroll i samband med att de vill öppna konto hos oss. I den kontrollen ser vi till att de uppfyller nedan krav.
  • Att de har giltig F-skatt
  • Att de är momsregistrerade
  • Att de är skuldfria hos Kronofogden
Vi hjälper dig att hitta hantverkare eller tjänsteföretag till ditt uppdrag och förmedlar kontakten. Du ingår sedan avtal med företaget och det är ni som utgör kontraktsparter. Företaget ansvarar för att arbetet blir utfört och att du blir nöjd. Se alltid till att skriva avtal och även få med eventuella ändringar eller tillägg under projektets gång.
Se alltid till att göra en noggrann kontroll av företagen innan du väljer vem det är som får utföra jobbet. Dubbelkolla så att företagen har rätt certifikat, licenser och försäkringar som krävs för jobbet. Skulle något gå fel under arbetes gång så är det Konsumenttjänstlagen som ligger till grund för ditt avtal med företaget. Och där finns även bestämmelser för hur eventuella tvister ska lösas.
Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (även kallat GDPR), annan tillämplig lagstiftning och föreskrifter från olika myndigheter. Du kan läsa mer om det i våra Användarvillkor. När det kommer till ditt uppdrag, så blir dina kontaktuppgifter endast synliga för de företag som kan och vill hjälpa dig med ditt uppdrag.
Privatpersoner, företag, BRF:er och föreningar använder vår tjänst för att hitta tillgängliga företag som kan hjälpa dem med olika projekt. Alla uppdrag samlas på vår plattform och våra medlemsföretag kan därefter ta kontakt med kunderna och ge dem ett offertförslag. Upp till 5 företag tillåts svara på respektive uppdrag, det är först-till-kvarn som gäller.
Allt du behöver för att komma igång är företagets organisationsnummer, fullständigt namn på kontaktpersonen, telefonnummer och e-postadress. Och du fyller i det i vårt formulär. Efter det kommer du kunna se alla aktiva uppdrag och skapa bevakningar utifrån ditt företags bransch och verksamhetsområde.
Att skapa konto hos oss är gratis. Och med ditt gratiskonto kommer du kunna se alla uppdrag samt skapa bevakningar för att se de uppdrag som är relevanta för just dig och ditt företag. Det är först när du hittat ett uppdrag som är av intresse, där du vill komma i kontakt med uppdragsgivaren för att lämna offert, som du behöver betala något. Det kostar alltså inget att skapa ett konto eller att ta emot uppdrag.
För att svara en potentiell kund krävs att ni har ett abonnemang med kuponger. Priset på en kupong varierar och beror främst av vilken bransch som uppdraget avser. Kupongen används för att växlas in mot kontaktuppgifter till kunden.
Som abonnemangskund på Dorunner har du alltid en bindningstid och en uppsägningstid. Som regel är bindningstiden 12 kalendermånader och uppsägningstiden 3 kalendermånader men avvikelser kan förekomma och det är alltid din överenskommelse med din handläggare som gäller.
Ja, du kan ändra och avsluta ditt abonnemang.
Som regel löper våra avtal och abonnemang tillsvidare efter avtalad bindningstid med två (2) kalendermånader i taget om inte avtalet sägs upp minst två (2) kalendermånader innan bindningstidens slut. Avtalstider och förlängningar bestäms alltid i samråd med din handläggare när du blir medlem och framgår av ert avtal. Om du är osäker på vad som gäller i ditt fall är du välkommen att ringa vår kundtjänst 08 - 580 800 05.
I samband med att du skapar ett konto genomförs det en kreditkontroll av företaget där vi kontrollerar att företaget innehar en giltig F-skatt, att ni är momsberättigade och att ni inte har några skulder hos Kronofogden. Uppfyller ni kraven så öppnas kontot upp för att kunna ta kontakt med kunder. Vid ert första köp kommer ni dessutom bli ombedda att verifiera er med företagets BankID för att säkerställa att ni är firmatecknare.
Skulle ert företag inte uppfylla kraven p.g.a. att ni t.ex. inte fått eran F-skatt ännu så har ni fortfarande tillgång till ert konto, där ni kan se alla uppdrag och era bevakningar, men ni kommer inte kunna kontakta några kunder. Skulle ni en tid efter få in giltig F-skatt så notifieras våra system och ditt konto öppnas upp för att kunna ta kontakt med kunder.
Maximalt 5 företag kan köpa samma kontaktuppgifter. I händelse av att kunden mot förmodan ändå inte är nöjd med dessa 5 mottagna offerter, t.ex. om företagen inte hör av sig till kunden, finns det möjlighet för uppdragsgivaren att efterfråga fler offerter (detta godkänns i förekommande fall av Dorunners kundtjänst).
Trygghetsgarantin innebär att en företagsmedlem kan få sitt köp krediterat (som ett tillgodohavande) om man inte fått lämna en offert. Trygghetsgarantin gäller i följande fall:
  • Uppdraget är felaktigt eller grovt bristfälligt i sitt innehåll, t.ex. vid ogiltiga kontaktuppgifter
  • Uppdragsgivaren har redan anlitat en annan leverantör när medlemmen hör av sig första gången
  • Uppdragsgivaren söks vid flera tillfällen men återkopplar ej
Följande regler gäller för att kreditering ska genomföras:
  • Medlem ska höra av sig med invändning inom sju (7) dagar efter köpet
  • Medlem ska registrera uppgifter om vilket uppdrag det gäller och orsak via formuläret (när man är inloggad som företag)
  • Uppdraget får ej vara äldre än fem (5) dagar när köpet görs
Din bransch ligger kanske som en underkategori till en annan kategori eller på en plats som du inte först tänker dig, så titta gärna igen. Men om du behöver hjälp så kan du så klart kontakta kundtjänst på 08 - 580 800 05 så hjälper vi dig. Vi lägger löpande till nya kategorier.
Nej, vi uppmanar uppdragsgivarna att se till helheten och välja den leverantör som de har mest förtroende för. Inte att gå på pris. Varje företag på Dorunner har en profilsida där företagen kan motivera sin offert. På denna profilsida kan företaget marknadsföra sig mot uppdragsgivarna, exempelvis kan man lägga upp bilder på referensprojekt, omdömen från andra kunder, kvalitetsbevis såsom certifieringar och försäkringar med mera. Genom att jämföra företagens offerter och profiler kommer priset endast utgöra en liten del vid valet av leverantör.

Hittade du inte det du letade efter?

Kontakta oss