Kontorsflytt Stockholm – Allt du behöver veta inför

Ska du och ditt företag byta kontor? I detta inlägg går vi igenom 5 viktiga saker att veta inför din kontorsflytt, samt svarar på några vanliga frågor inom området.

Dags för företaget att flytta till ett nytt kontor? När det gäller kontorsflytt i Stockholm finns det några saker som är bra att veta för att göra processen så smidig och stressfri som möjligt.

I första delen av detta inlägg har vi listat våra 5 viktigaste saker du behöver veta inom kontorsflytt i Stockholm:

  1. Anlita en välrenommerad flyttfirma
  2. Meddela dina anställda om er företagsflytt
  3. Se till att ha en tydlig plan
  4.  Håll dig organiserad
  5. Anlita ett professionellt städföretag till din kontorsflytt i Stockholm

 

Genom att följa dessa tips kan du vara säker på att din kontorsflytt i Stockholm kommer att gå smidigt och utan problem.

I slutet tar vi dessutom och svarar på 3 vanliga frågor inom kontorsflytt i allmänhet.

Hitta hjälp via Dorunner

”Innan ni kan komma igång med er flytt så är det viktigt att informera dina anställda om den kommande kontorsflyttningen”

1. Anlita en välrenommerad flyttfirma

Visst kan ni sköta flytten själv. Men det skulle innebära ganska mycket förlorad arbetstid, och eftersom (arbets)tid är pengar blir det troligtvis mer värt att anlita en flyttfirma direkt som kan ta hand om flytten åt er. Om ni vill ha hjälp att hitta rätt firma så kan ni enkelt skapa en offertförfrågan hos Dorunner.

Detta är utan tvekan det viktigaste steget i processen för kontorsflyttning. Du vill anlita en firma som bland annat har lång erfarenhet och som erbjuder de tjänster ni önskar. Men framförallt vill ni hitta en flyttfirma i Stockholm som ser till att ni kan känna er trygga och som har erfarenheten och expertisen för att på ett säkert sätt transportera er kontorsutrustning och era möbler till era nya lokaler.

2. Meddela dina anställda om er företagsflytt

Innan ni kan komma igång med er flytt så är det viktigt att informera dina anställda om den kommande kontorsflyttningen. På så sätt kan de börja förbereda sig för flytten, vidta nödvändiga åtgärder och framför allt känna sig trygga.

3. Se till att ha en tydlig plan

En kontorsflytt kan vara en komplex och tidskrävande process, så det är viktigt att göra en detaljerad plan i förväg. Planen bör omfatta hela processen, allt från packning och transport till montering och att ställa in allt i det nya kontorsutrymmet.

Hitta flytthjälp via Dorunner

(för kontorsflytt Stockholm)​

Svårt att hitta rätt flyttfirma för just ert företag och företagsflytt? Genom att skapa ett uppdrag hos Dorunner kan du komma i kontakt med upp till 5 olika företag, få offerter, jämföra och i lugn och ro välja och kontakta det företag som har rätt erfarenhet och som känns trygg för er flytt.

Hitta städfirma för flyttstäd​

(för kontorsflytt Stockholm)​

Via Dorunner kan du få hjälp att komma i kontakt och få offert från bra städfirmor som utför och tar hand om städningen vid er flytt. Vi jobbar alltid med kvalitetssäkrade företag. Genom att skapa ett uppdrag hos Dorunner kommer företagen till dig.

4. Håll dig organiserad

Se till att vara organiserad under hela din kontorsflytt. Har du gjort en plan så se till att hålla dig till den. Håll ordning och reda på all din kontorsutrustning och alla dina möbler. Packa allting logisk, på så sätt blir det lättare när det väl är dags att packa upp på det nya kontoret.

5. Anlita ett professionellt städföretag till din kontorsflytt i Stockholm

När kontorsflyttningen är klar är det viktigt att anlita ett professionellt städföretag för att städa ert nya kontor. Detta kommer att säkerställa att kontoret är rent och presentabelt för dina anställda.

Genom Dorunner kan du enkelt komma i kontakt med städföretag som hjälper dig med allt från enstaka storstädningar till återkommande kontorsstäd.

Hitta rätt hantverkare – Dorunner hjälper dig

Oavsett vilken typ av hjälp du behöver inför kontorsflytten så löser vi på Dorunner det åt dig. Vi matchar ihop dig med upp till 5 proffsiga städ-/flyttfirmor som kommer att skicka dig offertförslag. Då kan du i lugn och ro jämföra och välja det som passar just dig och dina behov bäst.

På vår webbplats kan du dessutom läsa omdömen från andra som har anlitat hantverkare hos oss – allt för att du som kund ska känna dig så trygg som möjligt.

Vanliga frågor

Hur går en företagsflytt till?

En företagsflytt är annorlunda mot en vanlig flytt som du gör privat. När du flyttar med företaget så sker detta ofta under dagtid, i samband med att verksamheten är igång. Vilket innebär att det oftast lönar sig att anlita flytthjälp för att er verksamhet inte ska drabbas allt för mycket.

De flesta flyttföretag gör ett skräddarsytt upplägg utefter era behov, så ring därför gärna och hör med företaget hur de kan utföra jobbet för att underlätta för er.

Vad ingår i en kontorsflytt?

De flesta flyttfirmor kan erbjuda det mesta inom flytt, städ och transport. Allt från planering och packning, till transport, uppbärande samt montering. En del erbjuder även magasinering av dina saker.

Men för att vara på den säkra sidan är det, innan du anlitar flyttföretaget, alltid smart att kontakta dem och dubbelkolla om deras tjänster täcker just era behov. Kanske kommer det även att påverka vilken flyttfirma du till slut också väljer.

Hur mycket kostar en företagsflytt i Stockholm?

Kostnaden för er företagsflytt kommer att påverkas av en hel del faktorer så som vilka kringtjänster som ska ingå i flytthjälpen, hur långt ni ska flytta, hur mycket som ska flyttas med, om det är tunga/stora objekt och om det finns hiss eller inte.

Var noga med att få en utförlig offert, och ett pris innan du beslutar dig för vilken firma du kör på. Läs våra bästa tips när du ska välja flyttfirma om du är osäker.

Är du orolig över kostnaden så kan du också läsa vår artikel Vad kostar en flyttfirma? för prisexempel och tydligare utläggning.

Lycka till med kontorsflytten!

Så funkar Dorunner
Berätta om ditt projekt

1. Berätta om ditt projekt

Låt oss veta vad du behöver hjälp med! Vi kopplar ihop dig med duktiga företag nära dig.

Välj företag

2. Välj företag

Jämför offerter, chatta direkt med företag, läs omdömen och se tidigare referensprojekt innan du väljer företag.

3. Låt proffsen göra jobbet

Känn dig trygg med att få hjälp av erfarna hantverkare och företag, och njut av all den extra tid du helt plötsligt har!

När du gör en offertförfrågan på Dorunner får du upp till fem offerter från företag. Du får då en bra första uppfattning av arbetskostnaderna.

Fler artiklar inom Flytt

Kostnad för transport av möbler

Ibland är allt man vill att bara kunna förflytta sina saker från punkt A till punkt B. Men som med så mycket annat är det ibland svårt att veta hur man går till väga. I denna artikel går vi igenom några olika alternativ.

Läs mer »