Vanliga frågor och svar

Dorunner HusAssistans och hemförsäkring

Jag har ju hemförsäkring. Behöver jag Dorunner HusAssistans?

Skador

Vad är en akut skada?
Min blandare som är specialimporterad från Italien läcker. Ingår felavhjälpning?
Min värmepump ger inte den besparing som utlovades. Omfattas åtgärdande av detta?
Vad händer om skadan kostar mer än 10 000 kr att reparera?
Jag har stopp i avloppet, ingår avhjälpning i Dorunner HusAssistans?
Vilka är det som utför servicearbetet?
Vi behöver hjälp med ytterligare arbeten utöver felavhjälpningen som omfattas av försäkringen. Kan vi anlita företaget som ni skickat ut?
Vad menas med standardkomponenter?

Avtal och kundtjänst

Hur tecknar man avtal med Dorunner HusAssistans?
Hur lång bindningstid har Dorunner HusAssistans?
Vad innebär kvalificeringsperioden om 14 dagar?
Hur säger man upp sitt abonnemang?
Vilka är det som svarar när man ringer?
Vilka är det som utför arbetet?

Geografi och produktutbud

Var finns Dorunner HusAssistans?
Jag bor i flerbostadshus, kan jag bli kund?