Så får du lojala och återkommande kunder

Vill du ha lojala och återkommande kunder? Ibland kan det vara svårt att besvara varje meddelande och telefonsamtal men i längden gör det skillnad.

Det är viktigt att lyssna på dina kunder och se till så att de känner sig sedda under projektets gång. Det kommer göra att du inte bara får återkommande kunder men också ett bra rykte på köpet.

Vi har samlat fyra enkla tips som hjälper dig att få lojala kunder och återkommande kunder.

Så fungerar Dorunner för företag

1

Skapa ett konto på dorunner.se

2

Välj bransch och område där du är verksam.

3

Få tillgång till jobben och nya kunder redan idag!

”Behandla alla affärssamtal och kontakter med omsorg, då kommer dina kunder vilja komma tillbaka”.

1. Bry dig om dina kunder

Du har bara en chans på dig att göra ett gott första intryck som det brukar heta. Svara på varje telefonsamtal på ett trevligt sätt och ta dig tiden att svara på alla frågor din kund har.

Att göra ett första bra intryck kan göra skillnad i långa loppet. Behandla alla affärssamtal och kontakter med omsorg, då kommer dina kunder vilja komma tillbaka.

2. Snabba svar

Svara alltid i telefonen när din kund ringer, när de ringer är det förmodligen för att de vill prata om projektet. Om du inte kan svara på en gång, skicka ett meddelande inom kort så att kunden vet att du har sett att de har ringt. Försök alltid besvara meddelande och telefonsamtal inom 24 timmar.

3. Håll vad du har lovat

Många kunder värdesätter att man kommer i tid och håller vad man har lovat. Försök alltid leverera dina projekt i tid. Om du inte kan det, meddela och informera så fort som möjligt att det av någon anledning dröjer att slutföra vad du har lovat. Även om du inte kan leverera ditt projekt i tid uppskattar alltid kunden att bli informerad om hur det ligger till.

4. Visa uppskattning

Det kan vara en liten gest för dig men betyda så mycket för kunden. Visa din uppskattning genom att skicka julkort eller enkla hälsningar vid speciella högtider. Det kommer göra att kunden har en fortsatt bra bild av dig och ditt företag efter ett projekt, vilket förmodligen kommer att göra att de vill anlita ditt företag igen vid nästa jobb.

Nyfiken på företag som lyckats med Dorunner?

Finemang Städ, Måleri & Fastighetsskötsel Denis och Städade hem är alla företag som lyckats på plattformen. Här kan du läsa mer om vad Städade hem vurmar lite extra för, hur stor skillnad Dorunner gjorde för Måleri & Fastighetsskötsel Denis  och Finemang Städs bästa tips för att lyckas på en konkurrensutsatt marknad.

Vill du få fler kunder?

Vi hjälper hantverkare och tjänsteföretag som behöver fylla luckor i kalendern eller som vill ta nästa steg och expandera verksamheten. Hos oss får du:

  • En skräddarsydd företagsprofil
    Presentation med certifikat, referenser och omdömen från nöjda kunder
  • Bevakning av rätt jobb
    Notiser via app, mail eller sms
  • En dedikerad kontaktperson
    Stöttning som säkerställer att ni blir framgångsrika på vår plattform
  • Medlemsförmåner
    Bl.a. får du rabatter från OKQ8, DePalma Workwear och Mercedes-Benz

”Få tillgång till jobben och nya kunder redan idag via Dorunner!”

För företag

Sedan 2015 har omsättningen ökat från 4 miljoner till 48 miljoner. Det är en tillväxt som medlemskapet i Dorunner har bidragit till, menar Jonas.
Grunden till nöjda och återkommande kunder är att göra ett bra jobb. Men kundrelationer handlar även om vilket intryck kunden får av dig och ditt företag och kommunikationen er emellan.

Så beskriver Denis Broqi det att vara egenföretagare. Denis driver sedan 10 år tillbaka företaget Måleri och Fastighetsskötsel Denis som…

Städade hem startades i början av 2016 av Patrik Aronsson. Företagets filosofi är att verkligen värna om sina medarbetare, kunder…

Elektropartner Nacka AB grundades 2014 och startades som en enmansfirma för mindre jobb inom renovering för kök och badrum. År…