Questions? Feedback? powered by Olark live chat software
{[ message.text ]}

Att använda Dorunner är gratis, enkelt, tryggt och smart

Frågor och svar

Vad erbjuder Dorunner dig?

Vi erbjuder dig relevanta uppdragsförfrågningar inom din bransch och ditt geografiska upptagningsområde. Vi samlar in offertförfrågningar från privatpersoner, företag samt föreningar som är i behov av en tjänst. Vi skickar sedan ut de mottagna offertförfrågningarna till våra medlemsföretag. Du tillsammans med upp till 4 andra företag har sedan möjlighet att skicka en offert till uppdragsgivaren. Uppdragsgivaren jämför därefter era offerter och läser på vår hemsida (omdömen, beskrivning och referensjobb). Förhoppningsvis väljer han/hon ert företag och ni tillåts då utföra tjänsten. Ni får kontakt med kunder utan att behöva lägga pengar på kostsam marknadsföring.

Vilka är Dorunner?

Dorunner.se är ett medlemsnätverk och består av över 12000 tjänsteföretag. Vårt mål är inte att bli störst till antalet, utan vårt mål och ambition är att vara bäst på det vi gör. Vi har en långsiktig och stabil ägarkrets med bland annat grundaren av Tradera Daniel Kaplan, NFT Ventures samt mediaprofilen Peter Settman.

Hur kan Dorunner hjälpa dig?

Dorunner sammanlänkar dig med lokala uppdragsgivare i ditt upptagningsområde som du inte får kontakt med idag. Du har säkert många kunder redan idag och är duktig på det du gör, men vi är ett bra komplement för att få in ytterligare uppdrag till ett bra pris.

Vad gör Dorunner med min medlemsavgift?

Dorunner använder sig av en rad olika marknadsinsatser både online och i vanliga media, t.ex. dagstidningar och radio. Vi har en rad olika samarbetspartners och arbetar kontinuerligt med att vara optimerade mot Google. Din medlemsavgift återinvesteras i denna typ av marknadsföring för att säkerställa att Dorunner hela tiden har en kontinuerlig kundtillströmning.

Hur fungerar det?

Tjänsten nyttjas genom att du investerar i ett antal kuponger (eller krediter). Dessa nyttjar ni när ni hittar uppdrag som passar er verksamhet till att växla in mot kontaktuppgifter till kunden.
Aktuella uppdragsförfrågningar mailas ut 2 gånger om dagen (eller omedelbart via mail och/eller SMS när de inkommer till Dorunner). Upp till 5 företag tillåts svara på respektive förfrågan, det är först-till-kvarn som gäller.

Vad förbinder jag mig till?

Du förbinder dig enbart att betala det som du kommer överens om med säljaren. Som abonnemangskund på Dorunner är din bindningstid som regel 12 månader och uppsägningstiden 2 kalendermånader (avvikelser kan förekomma och det är alltid din överenskommelse med vår säljrepresentant som gäller). Om du väljer att investera i vårt startpaket sker betalning som regel via faktura, kuponger eller krediter kan användas så länge avtalet gäller. Observera att våra startpaket som regel förlängs med en ny avtalsperiod om inte avtalet sägs upp.

Vad kostar det?

Hos Dorunner kostar det ingenting att ta emot uppdrag. Det kostar ingenting att läsa uppdragsbeskrivningarna. För att svara en potentiell kund krävs att ni har ett konto med kuponger. Priset varierar och beror främst av vilken bransch som uppdraget avser. Din investering är kopplat till ditt behov och avgörs i dialog med en handläggare på Dorunner.

Vad händer om kunden är oseriös?

Hos Dorunner har du en Trygghetsgaranti, som innebär att om du ej får möjlighet att offerera kunden, om kunden inte går att nå eller om kunden redan har valt någon annan så får du tillbaka ditt köp.

Är ni bara en prispressartjänst?

Nej. Varje företag på Dorunner har en profilsida där företagen kan motivera sin offert. På denna profilsida kan företaget marknadsföra sig mot uppdragsgivarna, exempelvis kan man lägga upp bilder på referensprojekt, omdömen från andra kunder, kvalitetsbevis såsom certifieringar och försäkringar med mera. Genom att jämföra företagens offerter och profiler kommer priset endast utgöra en liten del vid valet av leverantör.

Hur blir jag medlem?

Ring till oss så hjälper vi dig att komma igång och sätta upp ditt konto. I samband med att du ansluter dig till tjänsten kommer du att få en kontaktperson. Enklast är att ringa oss på 08-580 800 05, mellan kl. 09.00 – 16.00 (måndag-torsdag) och kl. 09.00 – 12.00 (fredag). Redan samma dag kommer du att ha möjlighet att logga in och ta del av uppdragsförfrågningar inom ditt upptagningsområde.

Vilka öppettider har kundtjänst?

Måndag till torsdag: 09.00 – 16.00, fredag: 09.00 – 12.00

Hur tar jag emot offertförfrågningar?

Du får alla offertförfrågningar som matchar din bevakningsprofil skickade via e-post till den e-postadress som du angivit när kontot skapades. Du kan även registrera flera olika mailadresser dit du önskar få förfrågningarna skickade, exempelvis om du vill att vissa förfrågningar ska gå till en viss person på företaget och andra till dig. Det finns även möjlighet att ta emot offertförfrågningar via SMS vilket är bra för dem som inte sitter så mycket framför datorn. SMS-tjänsten är en tilläggstjänst. Hör av dig till kundtjänst på 08-580 800 05, om du vill veta mer om SMS-tjänsten.

Hur ändrar jag min e-postadress eller mitt SMS-nummer?

Om du vill få offertförfrågningarna skickade till en annan e-postadress eller ett annat mobilnummer kan du ändra inställningarna i din bevakningsprofil. Det går också bra att kontakta kundtjänst på 08-580 800 05.

Hur ändrar jag min bevakningsprofil?

Du kan själv logga in och ändra vilka uppdragstyper och områden som du vill bevaka. Om du behöver hjälp kan du ringa till kundtjänst på 08-580 800 05.

Hur tar jag bort mitt företag från Dorunner?

Kontakta kundtjänst på 08-580 800 05.

Varför är mitt konto spärrat?

Det beror troligtvis på att ert företag har en obetald faktura till oss. Är fakturan betald är ni välkomna att kontakta Dorunner för att häva den tillfälliga blockeringen (annars görs detta per automatik när vi registrerat betalningen).

Att kontot är spärrat kan även bero på att vi ej finner en registrerad F-skattesedel på ert företag. Om F-skattesedeln är införskaffad är ni välkomna att kontakta Dorunner.

Hur fungerar trygghetsgarantin?

Trygghetsgarantin innebär att en medlem kan få sitt köp krediterat (som ett tillgodohavande) om man inte har fått lämna en offert.

Trygghetsgarantin gäller i följande fall:

  • Uppdraget är felaktigt eller grovt bristfälligt i sitt innehåll, t.ex. vid ogiltiga kontaktuppgifter
  • Uppdragsgivaren har redan anlitat en annan leverantör när medlemmen hör av sig första gången
  • Uppdragsgivaren söks vid flera tillfällen men återkopplar ej

Följande villkor gäller för att kreditering ska genomföras:

  • Medlem ska höra av sig med invändning inom sju (7) dagar efter köpet
  • Medlem ska registrera uppgifter om vilket uppdrag det gäller och orsak via formuläret (när man är inloggad som företag)
  • Uppdraget får ej vara äldre än fem (5) dagar när köpet görs

Rätten till trygghetsgarantin förfaller för medlemmen om Dorunner bedömer att garantin missbrukas.

Hur många kan köpa samma uppdrag?

Ni och maximalt fyra (4) andra företag kan köpa samma kontaktuppgifter. I händelse av att kunden mot förmodan ändå inte är nöjd med dessa 5 mottagna offerter, t.ex. om företagen inte hör av sig till kunden, finns det möjlighet för uppdragsgivaren att efterfråga fler offerter (detta godkänns i förekommande fall av Dorunners kundtjänst).

Avtals-, uppsägnings- och bindnings-tid?

Avtals-, uppsägnings- och bindnings-tid bestäms alltid i samråd med säljaren när du blir medlem och ska då tydligt framgå av ert avtal. Som abonnemangskund hos Dorunner är bindningstiden som regel 12 månader och uppsägningstiden 2 kalendermånader (avvikelser kan komma och det är alltid din överenskommelse med vår säljrepresentant som gäller). Om du istället väljer att investera i vårt startpaket sker betalning som regel via faktura och kupongerna kan användas så länge avtalet gäller. Observera att våra startpaket som regel förlängs med en ny avtalsperiod om inte avtalet sägs upp minst 3 månader innan nya avtalsperioden.

Förlängs avtalet per automatik?

Avtalstider och förlängningar bestäms alltid i samråd med säljaren när du blir medlem och ska då tydligt framgå av ert avtal. Om du är osäker på vad som gäller i ditt fall är du välkommen att ringa vår kundtjänst 08-580 800 05. Som regel förlängs våra startpaket med en ny avtalsperiod om inte avtalet sägs upp minst 3 månader innan nya avtalsperioden.

Vad får jag ut av mitt medlemskap?

Genom tjänsten får ni enkelt och smidigt access till nya potentiella kunder och jobb direkt i telefon och dator. Utöver detta får ni genom er företagsprofil ett skyltfönster på internet där ni kan samla goda kundomdömen, referenser och bilder från tidigare jobb. Från tid till annan finns även förmånliga erbjudanden att ta del av.

Bilden som jag lade upp fungerar inte eller visas inte korrekt?

Bilden måste vara i formatet png eller jpeg och får inte överskrida 2 Mbyte i storlek.

Kan man lägga in ett företag på flera kategorier?

Ja det går bra, klicka bara i flera kategoriboxar när du lägger upp ditt företag. Observera att du kan behöva omförhandla ditt medlemskap om du vill lägga till branscher/uppdrag som tillhör våra finaste kategorier. Om du behöver hjälp kan du ringa till kundtjänst på 08-580 800 05.

Jag hittar ingen kategori som passar mitt företag

Titta noga igen, din bransch ligger kanske som en underkategori till en annan kategori eller på en plats som du inte först tror (du kan även testa att söka på startsidan). Om du behöver hjälp kan du ringa till kundtjänst på 08-580 800 05. Vi lägger löpande till nya kategorier. För företag som är tidiga in i nya kategorier gäller självkostnadspris.

Kunden svarar inte, vad ska jag göra?

Det kan vara så att kunden just nu är upptagen. Försök vid ett par olika tillfällen, både via telefon och mail. Om ni trots upprepade försök inte får kontakt eller möjlighet att lämna offert kan ni ansöka om kreditering via vår Trygghetsgaranti. Logga in på ditt konto och fyll i formuläret.

Hur kopplar jag ihop min företagsprofil med min Facebooksida?

Detta är enklare än du tror. Men enklast är om du låter oss skicka dig vår guide. Efterfråga denna genom att maila kundtjänst på info@dorunner.se

Jag har tappat bort min faktura. Kan ni skicka en ny?

Alla dina fakturor finns om du loggar in på ditt konto. Bara skriv ut och betala. Om ni har mer komplicerade fakturafrågor är det enklast att ringa oss på 08-580 800 05.

Så här fungerar Dorunner Offert

1. Beskriv vad du behöver hjälp med

Vi kontaktar lokala leverantörer

2. Jämför och välj bland flera leverantörer

Läs omdömen och referenser

3. Få jobbet utfört av ett kvalitetssäkrat proffs